Zákazníci utratili při Dni dopravy zdarma přes 208 miliónů korun

Již potřetí se mezi českými e-shopy konal Den dopravy zdarma. Do akce, kterou pořádá nákupní portál Heureka.cz, se v letošním roce zapojilo 1 244 e-shopů. Útraty zákazníků během tohoto dne překročily 208 miliónů korun a zákazníci na dopravě ušetřili přes 12 miliónů korun. Do akce se zapojily největší české e-shopy jako Mall.cz, Kasa.cz, CZC.cz nebo onlineshop.cz.

Zboží za více než 208 miliónů korun nakoupili internetoví zákazníci během Dne dopravy zdarma. „V letošním roce akce opět slavila jak mezi e-shopy, tak mezi zákazníky úspěch. Celkem se zapojilo 1 244 e-shopů a dosažený obrat vzrostl oproti loňskému ročníku zhruba o 15 %,“ hodnotí akci Radka Haasová, vedoucí oddělení podpory e-shopů, která celou akci na Heurece zastřešuje. 

Speciálně mezi českými zákazníky je doprava zdarma velmi vítaným bonusem. „V průběhu Dne dopravy zdarma ušetřili zákazníci na dopravě pře 12 miliónů korun. Protože je při rozhodování o nákupu na internetu cena dopravy důležitým prvkem, mohla tato akce zlákat k nákupu nejen vánočních dárků také zákazníky, kteří to zatím neměli v plánu,“ podotýká Radka Haasová.

I když se podle ní průměrná cena objednávky oproti běžným dnům mírně snížila, většinou se nákup neskládal z jedné třísetkorunové položky. „Podle našich dat byly v jedné objednávce průměrně dva produkty. Její celková hodnota byla mírně pod úrovní loňského roku na 1 554 korunách. Zajímavé je, že na Slovensku, kde akce letos probíhala poprvé, byla tato částka v přepočtu 2 802 korun (101 €),“ dodává Radka Haasová. 

Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000, a již tradičně zákazníci nejvíce objednávali elektroniku (24 % všech objednávek), bílé zboží (22 %), a Dětské zboží nebo Dům a zahradu (oboje shodně 12 %). 

Akce byla výhodná také pro samotné e-shopy. Těm, které se do akce zapojily, se oproti minulému týdnu zvýšil počet objednávek o 384 %.

Den dopravy zdarma se letos poprvé konal také na Slovensku. „Do slovenské akce se zapojilo 255 e-shopů a zákazníci v nich utratili přes dva miliony euro, tedy zhruba 63 miliónů korun,“ doplňuje Radka Haasová. Na dopravě slovenští zákazníci ušetřili 65 tisíc euro a nejčastěji objednávali zboží z kategorie Dům a zahrada (21 %), Elektronika (17 %) nebo Hobby (15 %).