Vloni Češi napsali čtyři a půl miliónu recenzí. Ty rozhodnou o nejlepším e-shopu na českém internetu 

Čtyři a půl miliónu. Tolik recenzí udělili v minulém roce Češi při svých nákupech na internetu. A téměř všechny jsou přitom pozitivní, jen 3,5 % jsou nedoporučující. Nejvíce hodnotí zákazníci nákupy již tradičně před Vánoci, nejméně pak během letních měsíců. Vyplývá to ze statistik nákupního portálu Heureka.cz a soutěže ShopRoku 2015, která právě teď probíhá. 

„České e-shopy si, i díky velkému počtu a silnému konkurenčnímu prostředí, drží vysokou kvalitu. A to se odráží na hodnocení zákazníků. Negativních recenzí, na základě kterých by zákazníci nákup v e-shopu nedoporučili, byla v loňském roce jen 3,5 %,“ říká Jan Kriegel, ředitel zákaznického centra nákupního portálu Heureka.cz. 

Vliv recenzí na rozhodnutí o nákupu přiznává více než 80 % internetových uživatelů. Jan Kriegel k tomu dodává: „Za celý loňský rok napsali Češi 4,5 miliónu recenzí a hodnocení. Právě na jejich základě jsou potom vybírány nejlepší a nejkvalitnější e-shopy na českém internetu, vítězové soutěže ShopRoku. Ti si obecně drží nejvyšší kvalitu, zákazníci je hodnotí nejvíce a nejlépe.“ Soutěž probíhá právě teď, a pro svůj nejoblíbenější obchod mohou uživatelé hlasovat až do konce ledna. 

Soutěž ShopRoku probíhá už posedmé. Tento ročník se hlasování posunulo až na přelom roku a vyhlášení výsledků proběhne až po uplynutí celého kalendářního období, a to v březnu 2016. „V letošním roce měníme závěrečné vyhlášení výsledků. Nepořádáme odbornou konferenci, ale přinášíme slavnostní galavečer. Popularita online nakupování roste a tak si zaslouží pořádnou oslavu,“ říká k soutěži Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz a pokračuje: „Princip a cíle soutěže však zůstávají stejné – chceme najít, vyhlásit a  ocenit ty nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém internetu za uplynulý rok ve třech známých kategoriích.“

Úplné podmínky soutěže jsou dostupné na stránkách akce www.shoproku.cz.