Slevové šílenství pomalu ustává, vrcholilo 28. prosince a 4. ledna. 

Povánoční výprodeje a období masivních slev, které obchodníci každoročně s novým rokem chystají na zákazníky, pomalu končí. Průměrná výše reálných slev v e-shopech dosáhla během výprodejů 19 %, nejvíce Češi slevy využívali ještě koncem roku, v pondělí 28. prosince. Vyplývá to z dat nákupního portálu Heureka.cz.

„Největší zájem mezi zákazníky byl standardně o mobilní telefony, televize, ale také kávovary, pračky, ledničky a další vybavení do kuchyně. Hodně se poptávalo také oblečení, především to zimní,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz. Nejvíce se zlevňovalo zboží kategorie Oblečení a móda, slevy dosahovaly v průměru přes 25 %. Především jde o pánská a dámská trička, mikiny, rukavice, čepice nebo kabáty. Nejvyšší průměrné slevy se objevovaly také v kategorii Hobby (slevy 20 %), v kategorii Filmy, knihy a hry (sleva 19 %) nebo Sexuální a erotické pomůcky (sleva 19 %). 

Pod stromečkem se stále častěji objevují obálky s penězi či dárkové poukazy na nákupy v obchodech, i těch internetových. „I proto je období slev pro e-shopy druhou nejsilnější sezónou,“ vysvětluje Tomáš Braverman a dodává: „Nejvíce nakupovali ve slevách zákazníci v pondělí 28. prosince, a také o týden později, v pondělí 4. ledna letošního roku. Jedná se o pondělky, kdy většina lidí usedla za počítače po Vánocích poprvé.“ 

Během letošních Vánoc utráceli Češi na internetu nejvíce dva týdny před Vánoci. Nejsilnějšími dny byly dva pondělky, 7. resp. 14. prosince. Nejvíce se v tomto období nakupovaly knihy, mobily nebo parfémy.