Silvestr bez alkoholu? Jen každý sedmý Čech

Pouze 15 % Čechů aktivních na internetu neoslavilo konec roku žádnou skleničkou alkoholu. Zbytek, alespoň mírně, příchod nového roku oslavil. Alkohol jsme také kupovali na internetu – po extrémním nárůstu, který následoval po prohibici v loňském roce, se stále drží zájem o nákup alkoholu na internetu 50 % nad průměrem. Vyplývá to z průzkumu obchodního portálu Aukro.cz a z dat nákupního rádce Heureka.cz.

„Z průzkumu obchodního portálu Aukro.cz vyplývá, že připít si na příchod nového roku skleničkou alkoholu je tradicí, v Čechách takto tráví silvestrovskou noc přes 80 % Čechů,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a pokračuje: „27 % dotazovaných současně uvedlo, že na Nový rok většinou tráví svůj čas doma s rodinou a spíše relaxují a odpočívají.“

Největšího vrcholu zažívá prodej alkoholu online především v období před Vánoci a těsně po nich před oslavou příchodu Nového roku. „Loni v prosinci se prodeje alkoholu vyšplhaly na více než dvojnásobek. Letos jsou prodeje alkoholu na internetu oproti loňsku dvojnásobné,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Průměrná cena alkoholu na internetu se meziročně zvedla téměř o polovinu. To je však dáno také druhem alkoholu, který Češi online nakupují. „Češi kupují na internetu spíše prémiový, dražší alkohol. Mezi nejoblíbenější alkohol na internetu patří dlouhodobě archivní rumy jako třiadvacetiletý rum Ron Zacapa Centenario nebo dvanáctiletý rum Diplomatico Reserva Exclusiva,“ vysvětluje Tomáš Braverman.  Mezi další oblíbené druhy patří také Jack Daniel’s, Capitain Morgan nebo Legendario Elixir De Cuba.

Na internetu podléhá prodej alkoholu stejným podmínkám jako v kamenných prodejnách a řídí se obchodními podmínkami jednotlivých e-shopů, které alkohol mají v nabídce.  

„Počet e-shopů, které se zabývají prodejem alkoholu, meziročně vzrostl zhruba o desetinu,“ říká Marek Krška ze společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů, a pokračuje: „Na internetu je trendem zakládat menší specializované obchody, které se zaměřují na určitou značku nebo druh alkoholu. Každoročně oblíbené jsou tak e-shopy s vínem a koňaky, letošním hitem jsou e-shopy zaměřené na kubánské rumy.“ 

 
Míváte prvního ledna (po Silvestru) "kocovinu"?
Ne, konec roku zapíjím s mírou 53%
Ne, i když konec roku zapíjím, bývá mi dobře 21%
Ne, konec roku nezapíjím 15%
Ano, většinou konec roku řádně zapíjím 10%
  *Průzkum obchodního portálu Aukro.cz mezi více než 1 100 internetovými uživateli