Servis v e-shopech hodnotí kladně 67 % Čechů, v kamenných obchodech jen 43 %

Češi, kteří jsou aktivní na internetu, jsou se službami e-shopů spokojenější než se službami, které nabízí kamenné obchody. Zatímco e-shopy plní očekávání 67 % zákazníků, se službami kamenných obchodů je spokojeno „jen“ 43 % respondentů. Vyplývá to z průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli. 

Se servisem, který nabízejí e-shopy, jsou spokojeny více než dvě třetiny internetových uživatelů. „Služby e-shopů častěji hodnotí kladně ženy, kterých je 69 % oproti 66 % mužů,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: „Na nakupování v e-shopech zákazníci oceňují úsporu času a peněz. Stále častěji si za kvalitní servis e-shopů připlatí na ceně. Navíc, pro mnoho zákazníků je příjemné, že mohou nakoupit kdykoliv a kdekoliv. V kamenných obchodech k tomu nemusí vždy mít prostor,“ doplňuje Tomáš Braverman.

Nejvyšší procento spokojených zákazníků mají e-shopy mezi lidmi ve věku od 31 do 40 let a obyvateli Plzeňského kraje. Zajímavé také je, že se servisem e-shopů je spokojeno 70 % uživatelů nad 60 let. 

Nejvyšší procento spokojených zákazníků mají e-shopy mezi obyvateli Plzeňského kraje a mezi lidmi ve věku od 31 do 40 let  „Obecně větší spokojenost s online nákupy vyjadřují vyšší věkové skupiny. Mezi lidmi nad 40 let vyjadřuje spokojenost s online nákupy minimálně 68 % respondentů, mezi lidmi nad 60 let je to 70 %,“ doplňuje Tomáš Braverman. 

Naopak, při nákupu v kamenných obchodech jsou v porovnání se ženami spokojenější muži. „Spokojenost s nákupem v kamenných obchodech vyjádřilo 47 % mužů oproti 39 % žen,“ říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. 

Naprosto neodpovídající servis v kamenných obchodech uvedlo 9 % respondentů, v e-shopech pouze 2 %. 

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka patří do skupiny Allegro Group CZ, s.r.o. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a aktuálně se  jeho návštěvnost pohybuje kolem 3 237 590  RU měsíčně. Heureka.cz patří mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších webů v ČR a na jednom místě porovnává výrobky z více než 31 000  internetových obchodů. Na webu Heureka.cz uživatelé naleznou recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních nakupujících. Služba Heureky Ověřeno zákazníky zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.

O společnosti NMS Market Research:

NMS Market Research je výzkumná agentura, která pomáhá největším hráčům na trhu již od roku 1998 zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Pomocí chytrých řešení v oblasti marketingového výzkumu (jako je mystery shopping, store checks a průzkum zákazníků) pomáhá svým klientům lépe rozumět jejich zákazníkům a proměnit toto porozumění ve správná obchodní rozhodnutí. Kromě pražské centrály má NMS Market Research pobočku na Slovensku, odkud řídí výzkumy probíhající po celé Slovenské republice. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.

11. února, 2014, Adéla Berková, PR Specialist Heureka.cz