Samsung Galaxy S6: O novinku je stejný zájem jako o předchozí model Galaxy S5, ‚mánii‘ posledního iPhonu 6 ale nevyvolal

 

O nejnovější model Samsung Galaxy S6 je měsíc po uvedení na český trh zhruba stejný zájem jako o předchozí Galaxy S5. Konkurenční novince iPhone 6 se ale nevyrovnal, ve stejném období o ni byl zájem až desetinásobný. Právě tyto dvě značky – americký Apple a jihokorejský Samsung – mají čeští internetoví zákazníci v oblibě nejvíce. Vyplývá to z analýzy chování internetových zákazníků, kterou provedl nákupní portál Heureka.cz.

„O nejnovější Samsung Galaxy S6 je mezi internetovými uživateli měsíc po uvedení podobný zájem jako o další úspěšný model, který byl na trh uveden zhruba před rokem, Samsung Galaxy S5,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz. Průměrná cena základního modelu Samsung Galaxy S6 se aktuálně pohybuje kolem 19 tisíc, telefon má v nabídce téměř 90 e-shopů s certifikátem Ověřeno zákazníky. 

Na iPhoní mánii Samsung nedosáhl
Odlišná situace však panovala mezi českými zákazníky při uvádění nejnovějšího konkurenčního modelu iPhonu 6. „Uvádění novinek Applu je vždy specifické a provázené větší ‚hysterií‘, dá-li se to tak nazvat. Potvrzuje to fakt, že ve srovnání se stejným obdobím před a po uvedení na český trh, byl o iPhone 6 zájem zhruba desetinásobně vyšší, než u Samsungu,“ doplňuje Tomáš Braverman. 

Přesto je však dlouhodobě nejoblíbenějším telefonem mezi zákazníky Samsung Galaxy S4 mini, vítěz soutěže ProduktRoku 2014. „Tento telefon byl uveden na trh před dvěma lety, a od té doby jeho průměrná cena klesla o polovinu na současných zhruba šest tisíc,“ říká Tomáš Braverman. Mezi iPhony je nejoblíbenější iPhone 5S. Jeho cena od uvedení klesla asi o 15 % a aktuálně je v průměru kolem sedmnácti tisíc. 

Apple mezi Čechy získává na oblibě
Telefony Samsung patří mezi českými zákazníky k dlouhodobě oblíbenějším, než designové iPhony. V úvodu letošního roku však čeští zákazníci své chování trochu změnili. „Podíly obou značek v prvním čtvrtletí tohoto roku poklesly a vyrovnaly se, aktuálně jsou zhruba pětinové. Je to způsobeno odlišnou cenovou politikou značek. Navíc, do těchto čísel promlouvají i další značky, o které v loňském roce nebyl takový zájem – například Huawei, Xiaomi nebo Lenovo,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz. Podle něj je důležitým faktorem pro značky úspěšnost nových vlajkových lodí. „Celková čísla však mohou nakonec dopadnout úplně jinak. Pro všechny obchodníky je totiž rozhodující až druhá polovina roku, především potom vánoční sezóna,“ doplňuje Tomáš Braverman.

Tržní podíl značek mobilních telefonů na internetu za uvedená období
2014 (Q1) 2015 (Q1)
Samsung (30 %) Apple (22 %)
Apple (25 %) Samsung (20 %)
Sony (11 %) Sony (12 %)
LG (6 %) Nokia (6 %)
Nokia (5 %) LG (6 %)
HTC (4 %) Lenovo (6 %)
Huawei (3 %) Huawei (5 %)
Xiaomi (2 %) Xiaomi (4 %)
BlackBerry (2 %) HTC (3 %)

Zdroj: Data nákupního portálu Heureka.cz