Průměrná cena jednoho vánočního dárku je letos 820 korun


Nejvíce peněz z celého roku utratili Češi na internetu zhruba dva týdny před Vánoci. Nejsilnějšími byly dva pondělky, 7. resp. 14. prosince.  Nejvíce se v tomto období nakupovaly knihy, mobily nebo parfémy – dárky, které se objevují pod stromečkem každoročně. Průměrná cena jednoho dárku je letos 820 korun. Vyplývá to ze statistik nákupního portálu Heureka.cz. 


Novým hitem letošních Vánoc se podle odhadů stala stavebnice Lego, ať už s motivem pohádky Ledové království nebo novinky Star Wars. Překvapivě se také mezi top produkty dostalo například nové CD zpěvačky Adele nebo společenská hra ADC Blackfire. „Opět se však potvrdilo, že každý rok jsou nejvděčnějšími a nejoblíbenějšími dárky knížky, mobily a parfémy,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz, a pokračuje: „Oblíbené je také oblečení, hlavně pánské. Radost budou mít pod stromečkem i čtyřnozí mazlíčci.“


Průměrná hodnota jednoho dárku je letos podle údajů Heureky zhruba 820 korun. „Samozřejmě záleží na sortimentu, který se zrovna kupuje. Mezi nejoblíbenějšími produkty jsou položky za pár set i technologické novinky přesahující tisícovky,“ podotýká Tomáš Braverman. Bestsellerem mezi knihami je letos novinka Dívka ve vlaku spisovatelky Pauly Hawkins, parfémy ovládla vůně Lanvin Eclat D’Arpege. Mezi mobily dominují  Huawei P8 Lite a Samsung Galaxy J5.


Nejvíce letos Češi nakupovali první dva prosincové pondělky. „Češi v online nakupování první a druhé prosincové pondělí vůbec nezaháleli, jedná se o nejsilnější dny letošní sezóny. Významné byly, z hlediska onlinu, také úterý 8. a středa 9. prosince. Nejvíce se však na internetu nakupovalo v pondělí 14. prosince. Češi v tento den uskutečnili zhruba o šestinu objednávek více než vloni,“ poznamenal Tomáš Braverman. Podle Bravermana už do Štědrého dne žádný významný nárůst obchodníci nezaznamenají, budou se však připravovat na další klíčovou sezóna prakticky hned po Štědrém dnu, kdy začíná sezona Vánočních slev. „I když je vánoční sezóna nejsilnější z průběhu celého roku, obchodníci už se začínají připravovat na sezónu vánočních slev, která pro ně bývá druhým nejdůležitějším obdobím z hlediska prodejů,“ doplňuje Tomáš Braverman.