Povánoční výprodeje odstartovaly těsně po Vánocích. Češi se k online nakupování intenzivněji vrací 27. prosince

Sezóna povánočních výprodejů na internetu startuje hned po Vánocích, obchodníci začínají zlevňovat už 25. prosince. Zájem o slevy však potrvá až do druhé třetiny ledna. Aktuálně je výše průměrné slevy 20 %, nejvíce se zlevňuje zboží z kategorie Kosmetika a zdraví a Oblečení a móda. Vyplývá to z dat nákupního portálu Heureka.cz. 
 
„Sezóna povánočních výprodejů startuje na internetu hned 25. prosince. Zájem o slevy však pozvolna poroste a potrvá až do druhého a třetího lednového týdne,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz a pokračuje: „Na internetu patří povánoční výprodeje k druhému nejsilnějšímu období v roce, vloni nakupovali Češi zhruba o třetinu více než během běžného období roku.“
 
Z údajů Heureky je vidět, že v průběhu prvních dnů dosahují slevy průměrné výše 20 % oproti průměrné ceně zboží v minulém měsíci. Nejvíce zlevňuje zboží z kategorie Kosmetika a zdraví, Oblečení a móda, Filmy, knihy, hry či Hobby. 
„Největší množství zlevněných produktů aktuálně registrujeme v segmentu s oblečením a módou. Ze strany zákazníků vidíme na Heurece největší zájem především o elektroniku (mobily a notebooky), televize, dámské a pánské oblečení nebo kuchyňské spotřebiče. Celkově evidujeme zhruba 10 000 zlevněných produktů,“ doplňuje Tomáš Braverman. Podle Bravermana se výprodejové nákupy naplno rozjedou hned na začátku nového roku s návratem lidí do běžného pracovního tempa. 
 
Během letošních Vánoc utráceli Češi na internetu nejvíce dva týdny před Vánoci. Nejsilnějšími dny byly dva pondělky, 7. resp. 14. prosince. Nejvíce se v tomto období nakupovaly knihy, mobily nebo parfémy. Průměrná cena jednoho dárku byla 820 korun. Celkově letos utratí Češi na internetu 81 miliard korun.