Pondělí a úterý. Češi nejvíce atakovali internet po třetí adventní neděli

22. prosince 2016 - V minulém týdnu internetovým obchodníkům vrcholila sezóna. Nejsilnějším dnem české e-commerce bylo pondělí po třetím adventu, tedy 12. prosince. Silné bylo také úterý 13. prosince. Tyto dva dny znamenaly na internetu více než milion objednávek, největší část jich kromě elektroniky jich tvořily hračky a knihy. Informace vyplývají z údajů nákupního portálu Heureka.cz a veřejně dostupných dat e-commerce.
 
„Tento rok opět ukázal, že online obchodníci mají tradičně nejsilnější období kolem druhého prosincového pondělí,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz a pokračuje: „Nejsilnějším dnem letošního roku z pohledu online nákupů bylo pondělí 12. prosince. Ve výsledných číslech nakonec bylo o 5 % silnější než úterý 13. prosince.“ Nejsilnější dva dny znamenaly na Heurece přes dva miliony návštěv a zákazníci během nich na internetu učinili dohromady přes milion objednávek.
 
„Z pohledu meziročního srovnání bylo viditelně silné také pondělí 19. prosince. Důvodem je letošní načasování Štědrého dne až na sobotu, takže část lidí nechala nákup Ježíška až na pět dní před Vánoci,“ podotýká Braverman.
 
Hračky, knihy a bydlení
Kromě tradičně silné elektroniky objednávali Češi v těchto dnech nejvíce hračky, dalšími silnými segmenty byly samozřejmě knihy a také doplňky pro bydlení. Češi najdou tak díky předvánočním nákupům pod stromečky více než deset tisíc nejnovějších knih Harryho Pottera a prokleté dítě; přes devět tisíc žen bude po Vánocích vonět vůní Calvin Klein Euphoria.

Online platby - před Vánoci už pětina
Zajímavým trendem je změna v oblibě platebních metod. „Meziročně v období Vánoc opět klesla dobírka, naopak na pětinový podíl vzrostla online platba kartou. Zákazníci je před Vánoci volí nejen díky bezpečí ale také díky rychlosti,“ říká Tomáš Braverman.