Nejkvalitnější e-shopy česka letos vzejdou z větší konkurence


Notino.cz, Mall.cz, Euronics.cz, Astratex.cz nebo Kytary.cz. To je jen zlomek předchozích vítězů prestižní soutěže mezi e-shopy na českém a slovenském trhu – ShopRoku. Letošní ročník bude už devátý v řadě. V jednotlivých kategoriích letos bude bojovat o něco více e-shopů než v loňském roce, jejich počet totiž meziročně vzrostl na současných 40 100 e-shopů. Češi na internetu se do hlasování pustili zhurta, počet hlasů v soutěži je téměř trojnásobný oproti loňskému ročníku. Soutěž pořádá nákupní rádce Heureka.cz a už tradičně bude vyhlašovat tři hlavní kategorie - Cenu popularity, Cenu kvality a Cenu Heureky. 


E-shopům vzrostla konkurence, zákazníci mají větší výběr
Meziročně vzrostl počet e-shopů na českém trhu na 40 100, což je o 3 900 více, než jich v Česku bylo vloni. „Celkově se daří celé české ekonomice, která roste, a na onlinu je to vidět ještě víc. To dokládá vstup zavedených kamenných firem do onlinu (např. Lidl nebo Humanic). Online prezentaci zboží prostřednictvím e-shopů zavádějí i drobní obchodníci a živnostníci,“ vysvětluje nárůst čísel Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. 


Mezi větší konkurencí tak proběhne letošní devátý ročník soutěže o nejpopulárnější a nejkvalitnější e-shop v Česku – ShopRoku 2017. „V soutěži ShopRoku každoročně oceňujeme e-shopy, které se v tvrdé konkurenci dokáží prosadit - nabízí pro zákazníky nejlepší služby a za celý rok nasbírají nejlepší hodnocení v dotaznících Ověřeno zákazníky,“ vysvětluje Tomáš Braverman. A je vidět, že zákazníci mají o ocenění svých oblíbených internetových prodejců zájem. „Vidíme, že je zatím počet hlasů trojnásobně vyšší než vloni v tu samou dobu,“ doplňuje Tomáš Braverman. 
Cena Kvality na základě zkušeností reálných zákazníků


V Ceně kvality jsou vítězové vyhlašováni na základě vyplněných dotazníků spokojenosti za uplynulý rok, to je od 1. ledna 2017 do 31. prosince 2017. Nejkvalitnější e-shopy v Česku tak svým hodnocením ‚vybírají‘ sami reální zákazníci e-shopů na základě vlastních zkušeností. „Kromě Absolutního vítěze Ceny kvality vyhlašujeme i další vítěze a finalisty a oceňujeme tak e-shopy napříč kategoriemi,“ vysvětluje princip této Ceny Tomáš Braverman. Vítěze a finalisty vyhlašujeme ve 42 podkategoriích, ze kterých vzejde vítěz a finalisté ve 13 hlavních kategoriích. 
Veřejné hlasování do Ceny popularity


Do Ceny Popularity naopak mohou hlasovat všichni internetoví uživatelé, bez ohledu na to, zda v e-shopu nakoupí. Svůj hlas mohou dát až třem nejoblíbenějším e-shopům. I v této ceně vyhlašujeme, letos nově, 13 vítězů Ceny popularity v hlavních kategoriích. Loňskou Cenu popularity získal e-shop Mall.cz, dva rok před ním obhajoval tento titul dnes již neexistující e-shop LevneELEKTRO.cz.  
Cena Heureky – e-shop Na ovoce 


Třetím oceněním v rámci souteže je Cena Heureky. Do té se může přihlásit jakýkoliv e-shop, podmínkou je originální nebo zajímavý příběh, případně sociální přesah e-shopu. Vítěze v této kategorii následně vybírá porota složená z předních odborníků e-commerce. V loňském roce zvítězil v Ceně Heureky e-shop Na ovoce, který vrací zapomenuté odrůdy ovocných stromů do naší krajiny. V minulosti se stal vítězem e-shop Člověka v tísni.