Češi se vrhají na novoroční předsevzetí, pomocníky nakupují na internetu

Mezi oblíbené novoroční předsevzetí patří – vedle tradičního skoncování s kouřením – také odhodlání shodit nějaké to kilo navíc. Nový rok je ideálním startem nových odhodlání. Těsně po Novém roce Češi kupují na internetu nejen sportovní potřeby, často sahají k přípravkům na hubnutí, jejichž prodeje na internetu jsou v lednu oproti průměrným hodnotám dvojnásobné. Potvrzují to data nákupního rádce Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz. 

Růst zájmu o různé přípravky je na internetu patrný již koncem roku, teprve v lednu však prodeje startují naplno a dosahují vrcholu. „Přípravků na hubnutí, pilulek proti obezitě a dalších prostředků pro usnadnění hubnutí se v lednu prodá dvojnásobné množství než je celoroční průměr,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: „Oproti prosinci je v lednu zájem o hubnutí dokonce trojnásobný. Další silná období jsou tradičně začátkem jara v květnu a v červenci.“

Mezi top produkty na Heurece patří například tablety Obenzin Danare, Renuto Bellasin nebo Orlistat Sandoz. 

Výrazně se také zvyšují prodeje v kategorii sport. „Po Vánocích se sice nejvíce nakupuje vybavení na zimní sporty, dále je však velmi oblíbená kategorie posilování či fitness a trampolínky,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a pokračuje: „Počet prodaných kusů v kategorii hubnutí se po Vánocích zvyšuje o 65 %.“

Rozdíly najdeme také v představách o povánočním hubnutí mezi muži a ženami. „Ženy častěji vybírají z kategorií posilování nebo fitness a trampolínky. Muži dávají před tímto vybavením přednost rybářským potřebám a potřebám na střelbu a myslivost,“ říká Michaela Papežová. Obecně ale muži na Aukru nakupují fitness a posilovací přístroje po Vánocích o něco více (+ 48 %) než ženy (+ 43 %). „Je možné, že muži mají do hubnutí po Váncích větší motivaci a nasazení. Otázkou však zůstává, nakolik tato předsevzetí dodrží,“ doplňuje Michaela Papežová. 

O tom může něco napovědět průzkum agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz mezi internetovými uživateli. Novoroční předsevzetí si dává pětina Čechů. Pouze 4 % z nich se však podaří je vždy dodržet. „Muži jsou ve svém odhodlání vytrvalejší. Svá novoroční předsevzetí dodrží 6 % mužů, žen jsou pouhá 2 %,“ říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research, a dodává: „Naopak 60 % Čechů se přiznalo, že svá předsevzetí - většinou nebo nikdy - nedodrží.“ 

27. ledna, 2014, Adéla Berková, PR Specialist Heureka.cz