Národ náruživých čtenářů. Zájem o e-knihy meziročně vzrostl o 26 %

Češi se mohou považovat za národ náruživých čtenářů. Dokládá to rostoucí zájem o nákup knih na internetu. Kromě elektronických knížek mají Češi stále zájem o klasické papírové knihy. Podle údajů nákupního rádce Heureka.cz vzrostl na internetu meziročně zájem o elektronické knihy o více než čtvrtinu, o pětinu se také zvýšil zájem o klasické knihy. Online nakupování knih si oblíbila i starší generace, překvapivě kupuje elektronické knížky na internetu 8 % lidí starších 60 let. To vyplývá z průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz. 

Dlouhodobě velmi oblíbenými knížkami mezi Čechy jsou kuchařky – v první desítce nejprodávanějších klasických knih na internetu jich je hned několik. „Současně s tím jsou oblíbené také knížky o hubnutí a dietách. Oproti tomu mezi nejprodávanějšími e-knihami se kuchařka nevyskytuje ani jedna,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: „V elektronické podobě čtou Češi nejraději knižní novinky, světovou beletrii a bestsellery. Prodávají se také odborné publikace nebo motivační knihy, kterých je možné mít v tabletu nebo čtečce nahraných hned několik a jednoduše mezi nimi listovat.“

E-knihy obecně zaznamenávají velkou popularitu, jejich prodeje meziročně vzrostly o 26 %. A to navzdory tomu, že prodeje čteček elektronických knih naopak klesly o celých 35 %. „I když prodeje čteček padají, e-knihy jsou stále nahoru. Je to proto, že do jedné čtečky lze nahrát velké množství elektronických knih. Navíc, lidé k jejich čtení mohou využít také tablety. V současnosti existuje na trhu několik různých aplikací, které úspěšně i v tabletu funkce čtečky nahrazují,“ doplňuje Tomáš Braverman. 

Knihy kupují mladší i starší

„Klasické knihy kupuje na internetu 30 % Čechů, nejčastěji jsou to mladí lidé mezi dvaceti a čtyřiceti lety, kterých je více než třetina. E-knihy kupuje 6 % Čechů, zajímavé však je, že největší část tvoří lidé nad 60 let (8 %), od 30 do 50 let je to 7 % lidí,“ říká Michal Osuský, ředitel výzkumné agentury NMS Market Research a dodává: „V této generaci se však meziročně zvýšil zájem i o nákup klasických knih, na internetu j

Co se týče audioknih, u těch vzrostl meziročně zájem na internetu pouze o jednotky procent. Nejčastěji se jako audioknihy prodávají povídkové knihy s více příběhy.