Dny dopravy zdarma: Zákazníci utratili v zapojených e-shopech přes půl miliardy korun a uskutečnili 427 400 objednávek

16. listopadu 2017 - Šestý prodloužený ročník akce Dny dopravy zdarma náležitě odstartoval vánoční szónu, zákazníci v e-shopech zapojených do akce utratili přes půl miliardy (592,8 miliónů) korun. Nejvíce se objednávaly knihy, parfémy, doplňky stravy, stolní hry nebo třeba stavebnice Lego. „Celkem zákazníci během této akce uskutečnili 427 400 objednávek,“ říká Jan Kriegel, ředitel zákaznického centra nákupního rádce Heureka.cz. Akci Den dopravy zdarma zastřešuje nákupní rádce Heureka cz a letos se do ní zapojilo 1 444 e-shopů. 

„Akci jsme prodlužovali na základě zpětné vazby od e-shopů a naším cílem bylo zákazníkům poskytnout více času na rozmyšlení nákupu. Chtěli jsme, aby mohli nakoupit vše, co chtějí pod nejen pod stromeček s dostatečným předstihem. Čísla potvrzují, že to byl krok správným směrem. I když všechny tři dny byly z pohledu objednávek podobně silné, právě poslední den (ve středu) zákazníci objednávali nejvíce,“ říká Jan Kriegel z nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: „Nejvíc objednávali zákazníci po večerech mezi osmou a desátou, zvýšený zájem jsme sledovali také hned po startu akce, v pondělí po poledni.“ Podle Kriegla zájem zákazníků stoupal už v neděli ještě před tím, než celá akce vypukla. Dohromady utratili Češi v zapojených e-shopech 592,8 miliónů korun a na nákladech za dopravu ušetřili téměř 34 miliónů korun. Nejvíce objednávali Češi zboží ze segmentu dětské zboží, dále kosmetiku a zdraví a také filmy, knihy a hry. 

A jaké byly bestsellery Dnů dopravy zdarma?
„Mezi knížkami dominovala Dnům dopravy zdarma česká klasika Saturnin se vrací, bestseller Daniela Colea Hadrový panák nebo životopis J. P. Belmonda – Mých tisíc životů,“ říká Jan Kriegel a dodává další tip: „Parfémům, na Čechy netradičně, vévodila během DDZ toaletní voda Guess Seductive.“ 
Všechna čísla k letošnímu ročníku včetně infografiky jsou dostupná na webu dendopravyzdarma.cz.