Cyklonárod Čechů. Vybavení na sport kupujeme online

14. května 2018 - Češi si zvykli sportovní vybavení čím dál častěji nakupovat online. Dokládají to čísla, meziročně vzrostl celý segment sportovních potřeb téměř o pětinu (23 %). Jednoznačně nejsilnější kategorií z celého segmentu je Cyklistika, následuje vše pro Fitness, Outdoorové vybavení a Sportovní výživa. „Právě sportovní výživa je na internetu obrovským trendem, meziročně roste ještě o desetinu víc než celý trh. Češi začali výživové doplňky a proteiny častěji zařazovat do svých jídelníčků, a to i v případech, kdy aktivně nesportují,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Informace vycházejí z datových analýz nákupního rádce Heureka.cz.

Cyklonárod
„Téměř celou třetinu útrat  ve sportu online tvoří vše, co se točí kolem cyklistiky – jízdní kola, příslušenství na kola nebo koloběžky. Nezapřeme, že jsme cyklonárod,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: „Jen tak pro zajímavost, na internetu je ve srovnání s vybavením na zimní sporty cyklistika dvakrát silnější.“ Nejoblíbenější jsou kola v průměru za deseti tisíc korun, běžně si však lidé do nákupních košíků dávají kola i vyšších hodnot,” doplňuje Braverman. 
 
Kromě jízdních kol (56 %) a příslušenství na kola (35 %) se nejvíce utrácí za koloběžky (9 %). „Je zajímavé,  že cyklistika má na internetu dlouhou sezonu – ta trvá v podstatě už od března až do září,“ říká Tomáš Braverman a doplňuje k tomu: „Na začátku sezóny je největší zájem o samotná kola a také příslušenství, jako jsou helmy, stojany anebo pláště. Pod vánoční stromeček pak cyklisti nejčastěji dostávají koloběžky a cyklistické oblečení. Klasická kola pod stromečkem zas tolik nefrčí.“  
 
Aktuálním trendem sportu na internetu jsou výživové doplňky a sportovní výživa. Meziročně vzrostla tato kategorie o desetinu víc než celý segment. „Různé proteiny, proteinové tyčinky, gainery a další doplňky, které pomáhají sportovcům k udržení nebo zlepšení kondice, patřily obecně k nejprodávanějšímu sportovnímu zboží v loňském roce. Často je kupují nejen aktivní sportovci, ale obecně lidé, kteří se rozhodnou zhubnout nebo zregulovat nadváhu,“ říká Tomáš Braverman z Heureky. Nejpopulárnější jsou proteiny a proteinové tyčinky a samozřejmě spalovače tuků.