Cyklonárod Čechů nakupuje kola online. O 80 % víc než vloni
 

Nákup jízdních kol na internetu zažívá především v posledních měsících nevídaný boom, kategorie s jízdními koly a jejich příslušenstvím je od května do června druhou nejnavštěvovanější na Heurece, hned po mobilních telefonech. Kromě prohlížení jednotlivých modelů a srovnávání cen se Češi naučili kola na internetu nakupovat – v meziročním srovnání vzrostl prodej kol o 80 %. Mezi příslušenstvím je hitem letošního roku držák na mobily na kola. Vyplývá to z analýzy chování českých zákazníků na internetu, kterou provedl nákupní portál Heureka.cz. 
 

„V této kategorii sledujeme meziročně téměř dvojnásobný růst prodejů. Češi začali kromě příslušenství a doplňkům na kolo nakupovat online i samotná kola. Nejčastěji se na internetu kupují dámská trekingová kola a dětská kola,“ říká Alexandra Čermáková, obsahová manažerka z nákupního portálu Heureka.cz. 
 
„Průměrná cena nákupu se mírně liší měsíc od měsíce, aktuálně je to však zhruba 12 tisíc korun, což je asi o tisícovku více než vloni,“ potvrzuje Alexandra Čermáková. Zvýšení průměrné ceny podle Čermákové dokládá, že se Češi naučili nakupovat online rovnou celá kola. Sezóna prodeje kol na internetu začíná s příchodem jara a trvá prakticky až do konce prázdnin.
 
Rozdíly jsou v tom, které produkty na internetu lidé vyhledávají, a které online potom skutečně nakoupí. „Je zajímavé, že nejčastěji Češi hledají informace o známých značkách kol, například Specialized, Author, Scott nebo Kellys. Do nákupních košíků však nakonec vyberou cenově dostupnější modely méně populárních značek a výrobců, například kola Leader Fox nebo DHS,“ říká Alexandra Čermáková z Heureky a pokračuje: „To odpovídá tomu, že na internetu nakupují kola spíše ‚rekreační‘ cyklisté. Náročnější jezdci, kteří si plánují pořizovat výbavu v řádech desítek tisíc korun, nakupují a konzultují tyto nákupy ve specializovaných kamenných prodejnách.“ 

Mezi kategorie, které meziročně vzrostly nejvíce, patří koloběžky, komponenty pro jízdní kola, a také sedačky a vozíky, které se nakupují oproti loňsku dvojnásobně. „Populární jsou především dětské sedačky na nosiče, které jsou na internetu k dostání za šest set, ale také za tři tisíce korun,“ říká Alexandra Čermáková z Heureky. 
 
Trend moderní doby – smartphonů, se samozřejmě dostal také mezi cyklisty. „Největším hitem je totiž letos držák na kolo pro smartphony, který se pohodlně namontuje na řídítka a cyklisté tak mohou například jet podle navigace nebo koukat rovnou do online map,“ konstatuje Alexandra Čermáková z Heureky.