Češi utrácí na jaře za vybavení na zahradu, o polovinu víc než vloni. Hitem jsou pomůcky na pěstování a zahradní nářadí

Zahrada – místo, kde se Češi nejen realizují, ale do kterého jsou ochotni i nemálo investovat. Kromě typických grilů a zahradního nábytku, však letos Češi stále častěji kupují online i pomůcky pro pěstování vlastní úrody. Hitem jsou zahradní skleníky a fóliovníky, kompostéry a zvýhodněné sety zahradního nářadí. Prodeje tohoto vybavení vzrostly meziročně zhruba o 60 %. Vyplývá to z dat portálů  Aukro.cz a Heureka.cz. 

„Tento rok vidíme významnější nárůst zájmu o nákup především vybavení pro pěstování plodin na zahrádce – jedná se například o kompostéry, zahradní skleníky, a různé typy nářadí. Meziročně zájem o toto zboží vzrostl až o 60 %,“ říká Alexandra Čermáková, obsahová manažerka z nákupního portálu Heureka.cz. Průměrná cena tohoto zboží v Heureka Košíku se pohybuje na podobné úrovni jako vloni. Například kompostéry se dají na internetu sehnat od pětiset korun, k dostání jsou však také modely za sedm, respektive dvaadvacet tisíc korun. 

Meziroční posilování segmentu tzv. pracovní zahrady vidí také Iva Navrátilová, manažerka kategorie Dům a zahrada pro portál Aukro.cz: „Ačkoli letošní sezóna je zatím ve znamení velmi proměnlivého počasí, zájem zákazníků to nijak neutlumilo. Hitem se mezi zahrádkáři staly hlavně menší fóliovníky do 8 m2 s galvanizovanou konstrukcí, které lépe odolávají změnám teplot. Jejich prodej vyrostl meziročně o 55 %.“ Zároveň podle ní kupující stále více poptávají značkové sety zahradního nářadí. Oblíbené jsou buď sety dvou samostatných zahradních nářadí, nebo sety, kdy lze na jedné násadě vyměnit hned několik nástavců. Ty se dají na Aukru pořídit už zhruba od tříset korun. Doslova raketově rostou letos i tzv. smršťovací hadice, které pomalu vytlačují klasické zahradní hadice. „Loni tato kategorie teprve začínala, ale letos jde o opravdových hit. Jen v posledním měsíci stoupají prodeje o 100 %,“ uzavírá Iva Navrátilová.

Významný nárůst zaznamenaly také prodeje hnojiva, a různých semen a osiva. „Prodeje osiva vyskočily na internetu v posledním měsíci na trojnásobek oproti předchozímu období. Koresponduje to s tím, že velkým trendem je domácí pěstování bylin i na malých předzahrádkách, balkónech nebo lodžiích,“ říká Alexandra Čermáková z Heureky a dodává: „Není bez zajímavosti, že aktuálně nejoblíbenější bylina na internetu je kotvičník zemní, známá jako ‚přírodní viagra‘.“