Češi stále chtějí za dopravu v e-shopech co nejvíce ušetřit,
Den dopravy zdarma se blíží

Doprava zboží je při online nakupování jedním z klíčových faktorů a je nedílnou součástí online nakupování. Dlouhodobým trendem mezi českými zákazníky je využívat osobní odběry a vyzvedávat si zboží přímo v kamenných pobočkách nebo výdejních místech e-shopů. V Česku jich je aktuálně zhruba 8 000. Obliba je dána hlavně nižší cenou tohoto způsobu dopravy. I proto se 18. a 19. listopadu koná akce Den dopravy zdarma, při které vloni zákazníci ušetřili přes 12 miliónů korun. Akci letos už počtvrté pořádá nákupní portál Heureka.cz, účast se očekává kolem 1 500 e-shopů.

„Výdejní místa jsou v Čechách fenomén, který jinde ve světě takovou oblibu nemá. Popularita je způsobena mimo jiné tím, že si zákazníci mohou sami pohodlně naplánovat, kdy si zboží vyzvednout,“ říká Jan Kriegel, manažer zákaznického servisu a podpory e-shopů nákupního portálu Heureka.cz. Vlastní kamennou prodejnu nebo výdejní místo už hlásí zhruba 8 000 e-shopů. Reálně však osobní odběr nabízí e-shopů mnohem více. 

Jedním z klíčových faktorů pro využívání odběrných míst je však stále ještě nízká cena. „Poplatek za osobní odběry bývá výrazně nižší, často bývají zcela zdarma. Právě to bývá pro zákazníky jedním z klíčových faktorů výběru e-shopu,“ říká Jan Kriegel z Heureky. Podle Studie e-commerce, kterou zpracovávala Asociace pro elektronickou komerci, hraje právě doprava zdarma zásadní roli pro více než polovinu (53 %) zákazníků. „Na tento trend reaguje také akce Den dopravy zdarma, která se letos bude konat již počtvrté. Vloni při ní, během jediného dne, utratili zákazníci téměř 210 miliónů korun,“ doplňuje Jan Kriegel z Heureky. 

Letošní čtvrtý ročník akce Den dopravy zdarma startuje ve středu 18. listopadu ve 12 hodin a končí 19. listopadu ve 12 hodin.

„Všechny e-shopy zapojené do akce budou v jejím průběhu označeny ikonkou Doprava zdarma, aby je zákazníci snadno poznali. Navíc, do Dne dopravy zdarma mají možnost zapojení pouze e-shopy s certifikátem Ověřeno zákazníky, a tak se zákazníci při nákupu nemusí ničeho obávat,“ doplňuje Jan Kriegel.  Seznam obchodů, které jsou do akce zapojeny, naleznou zákazníci na adrese www.dendopravyzdarma.cz. Partnerem akce je i letos doručovací společnost DPD.

Inspirací pro „Den dopravy zdarma“ je Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech. Letos bude probíhat už osmý ročník, každoročně se tato akce setkává s velkým zájmem e-shopů i samotných zákazníků.