Češi na zimě ušetřili, za úspory se s předstihem připravují na jaro i do plavek

Nevídaně slabou sezónu zažívali během letošní zimy internetoví prodejci zimního vybavení. Lidé na internetu kupovali některé zimní vybavení výrazně méně než v předchozích letech, prodeje některých druhů sortimentu oproti stejnému období v loňském roce klesly až o 70 %. Díky tomu se však už nezvykle brzo připravují lidé nejen na jaro, ale i do plavek. Na internetu vyskočily prodeje přípravků proti obezitě meziročně až o 160 %. Vyplývá to z dat nákupního rádce Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz.

Zajímavé odhodlání vyvolalo v internetových uživatelích neobvykle teplé počasí konce února. Vypadá to, že se Češi začali už připravovat na léto. „V posledních dnech vyletěl na internetu raketově zájem o hubnoucí přípravky a přípravky proti obezitě. Meziročně oproti stejnému období se zvýšil zájem o 120 %. Tradičně silné období pro prodej hubnoucích přípravků je většinou začátek jara standardně je to však až duben a květen. Tento rok se Češi asi chystají do plavek dříve,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: „Ačkoliv bývá zájem o hubnoucí přípravky zájem také začátkem roku po Vánocích, skokový nárůst v posledním týdnu je nestandardní.“

O tom, že se Češi chystají tak brzy rovnou do plavek, svědčí také jejich zvýšený meziroční prodej, který zaznamenává obchodní portál Aukro.cz. „Prodeje plavek jsou oproti stejnému období v loňském roce vyšší o pětinu,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz, a pokračuje: „Během posledních týdnů navíc vzrostlo vyhledávání dalšího spíše letního sortimentu – například šortek nebo sukní – o 51 % resp. 64 %.“ Podle Papežové už lidé nevěří, že by se zima mohla ještě v Česku objevit.

Mezi lidmi je na toto období nezvyklý zájem o jarní sortiment – vybavení na zahradu, zahradní náčiní i sportovní zboží. „Oproti loňskému únoru se prodeje zahradního vybavení drží minimálně o desetinu výš, v některých případech dokonce o třetinu,“ říká Tomáš Braverman. 

Kromě zahrádkářů se však hezkého počasí a suchých silnic už nemůžou dočkat také sportovci, zejména cyklisté nebo motoristé. „V posledních čtrnácti dnech vyskočily prodeje jízdních kol strmě nahoru mnohem rychleji, než je průměrné meziroční tempo. Aktuálně se prodávají o 34 % více než vloni, vrchol prodejů však teprve přijde,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Stroje už osedlali také motorkáři. Podle údajů Heureky vzrostl o motoristické helmy a pneumatiky zájem v posledním týdnu o více než 60 %. 

Oproti tomu uplynulou zimu nebudou hodnotit nijak valně obchodníci se sezónním zimním sortimentem. „Mizerná zima se podepsala na propadech internetových prodejů některého zboží. Například u snowboardů je meziroční propad 70 %, sáňky se letošní zimu prodávaly o 64 % méně, běžky o 50 %,“ doplňuje Tomáš Braverman.