Tiskové zprávy

Ani 200, ani 80. Průměrná výše lednových slev je 19 %

18. 01. 2017

    Ani po vánočním shonu a nákupním šílenství si obchodníci příliš neodpočinou. Prakticky vzápětí totiž startuje druhá prodejně nejsilnější sezóna v roce – povánoční výprodeje a lednové slevy, během kterých Češi nakupují zhruba o třetinu více než v průběhu roku. Slevy obchodníků sahají až do výše osmdesáti procent, realita trhu je však často jiná. Průměrné slevy zboží v lednových výprodejích totiž dosahovaly zhruba 19 %. Češi nejvíce ve slevách hledali oblečení a módu, elektroniku – především mobilní telefony, televize ale také bílé zboží, nejčastěji drobné spotřebiče do domácnosti. Průměrně největší slevy byly v segmentu knížek a filmů, oblečení a překvapivě také erotiky. Vyplývá to z údajů nákupního portálu Heureka.cz.

    „I když obchodníci deklarují často slevy v řádech vyšších desítek procent, výsledné ceny se od těch dlouhodobě průměrných na internetu neliší. Z našich údajů vyplývá, že se reálné slevy pohybovaly těsně pod hranicí 20 %,“ říká Dan Blažek, marketingový ředitel Heureka.cz a pokračuje: „V některých segmentech byly slevy vyšší, například u oblečení, v některých segmentech byl však průměrná výše lednových slev na hranici 16 %.“

    Pokud pomineme elektroniku, o kterou měli klasicky Češi o výprodejích nejvyšší zájem, nejvíce se zajímali o oblečení, které zároveň bylo v průměru zlevňováno nejvíce. „Ve výprodejích byl největší zájem o pánské a dámské bundy a kabáty, o pánskou a dětskou obuv nebo o dámské kalhoty. Obecně se nejvíce nakupovalo především zimní oblečení, čemuž samozřejmě nahrály také mrazy, které přišly s počátkem roku,“ doplňuje Dan Blažek.

    „Tradičně nejvíce nakupovali Češi ve slevách hned v úterý (27. prosince) po Vánocích, a samozřejmě i s návratem do práce v pondělí 2. ledna,“ Doplňuje Dan Blažek. Shrnuje také důvod proč je pro obchodníky sezóna slev tak silná: „Češi jsou vděčnými zákazníky slev, které jsou pro ně lákavé a fungují. Mnoho lidí také dostává peníze anebo jednoduše s nákupem větších ‚dárků‘ a vybavení zkrátka čeká právě na výprodeje. Ne vždy se však fantastická sleva vyplatí – důležitá je konečná cena, kterou si mohou zákazníci díky internetu jednoduše zkontrolovat.“

    Sdílet