222 miliónů korun. Tolik utratili Češi během Dne dopravy zdarma 

Nejčastěji se objednávalo dětské zboží a vybavení pro dům a zahradu

16. listopadu 2016 – Pátý ročník akce Den dopravy zdarma, organizované nákupním portálem Heureka.cz, je u konce.  I letos čísla překonala předchozí ročníky. „Zájem ze strany e-shopů byl letos opět rekordní, i když se jejich finální počet zastavil na 1549 zapojených e-shopech,“ říká k akci Tomáš Braverman, ředitel Heureky, a vysvětluje: „Přes stovku e-shopů jsme museli vyřadit kvůli tomu, že nesplňovaly podmínky garantované zákazníkovi – tedy alespoň jeden druh doručení domů zdarma. I tak však letošní čísla překonala minulé ročníky.“

Letošní tradiční akce mezi obchodníky, která startuje vánoční sezónu nákupů na internetu, opět potvrdila, že doprava zdarma je pro zákazníky oblíbeným benefitem. „Celkový počet objednávek se vyšplhal ke 180 000 během 24 hodin a loňský rok tak překonal téměř o 20 %, což je opět rekordní číslo,“ říká Tomáš Braverman a dodává k tomu: „Celkový obrat zapojených e-shopů byl přes 222 miliónů korun.“ Přesněji se jedná o částku 222 900 000 korun.

Za dopravu jsme ušetřili o půl miliónu víc

Oproti loňskému roku vzrostla o více než půl miliónu také částka, kterou zákazníci ušetřili na dopravě, a to na letošních 14 miliónů korun. „Meziročně se jedná o navýšení zhruba o 5 %,“ podotýká Tomáš Braverman. 
Nejvíce peněz se utratilo během Dne dopravy za zboží se segmentu elektronika a bílá technika, také za dětské zboží, vybavení pro dům a zahrada či oblečení a módu. Při pohledu na počet objednávek však vede překvapivě dětské zboží a dům a zahrada, poté kosmetika a zdraví a oblečení a móda. Průměrná cena objednávky byla v průběhu akce 1 250 korun. 

Největší zájem, a nejvíce uskutečněných objednávek, jsme zaznamenali v úterý kolem deváté hodiny večerní, a také na úplném začátku a konci celé akce. „Lidé tedy měli nákupy nejen naplánovány, ale rozhodli se nakoupit impulsivně - těsně před jejím skončením,“ doplňuje Tomáš Braverman.